Keuzes

Gisteren was ik bij mijn neuroloog dr. Boringa, ik vertelde van mijn zware benen, mijn onrustige ogen, mijn moeite met slapen, doorslapen en diep slapen en mijn vermoeidheid die niet minder wordt na een nacht slapen. Het lukt me niet om iets minder moe te zijn.

Hij stelde wat vragen en raadde mij aan wat dingen uit mijn schema te gooien en het wat rustiger aan te doen.

Ok, dat vind ik, want de dingen die dan het eerste moeten sneuvelen zijn de leuke dingen, het feestje van een tante die jarig is, het einddiner van Bente haar klas, de ouderbedankavond op de Montini.

En als ik dinsdag met de kinderen naar het bosbad wil moet ik in de ochtend wel werken, ik kan me niet ziek melden en in de middag op een handdoekje zitten in het bosbad. Ik vind het maar ingewikkeld.


Morgen ga ik met mijn bejaarde vriendin naar haar iets minder bejaarde vriendin die woont in Zandvoort. Ze woont daar in Nieuw Unicum, een MS expertise centrum. Ik wil het daar graag zien maar ik ben er ook nerveus over. Waarom er dan toch naar toe gaan? Omdat het waarschijnlijk mijn angst wegneemt, angsten zijn er soms om te overwinnen.

En verder dus de meeste dingen uit mijn schema schrappen en wel dit geweldige gezin draaiende houden. En ook daarin voel ik me te kort schieten, maar dan hou ik me maar voor dat de meeste moeders dat gevoel hebben.

Geef een reactie

