end of an era

Ik kijk al een tijd uit naar het moment dat Kaat naar school gaat, dat ik alle dagen weer de halve dag voor mezelf heb. 14 november mag ze komen om te wennen, ze kijkt er zelf ook naar uit.

Maar toch, nu het bijna zover is wordt ik er een tikkie emotioneel van, ze is groot, eigengereid, zindelijk, het is nu alleen de tijd nog die haar tegenhoudt om naar school te gaan. En daarmee is de laatste luier verschoond, de laatste ochtend in het zwembad komt eraan, het getut op de bank… Straks zwaai ik ook haar uit in de ochtend bij school en gaat ze in de kring op een krukje zitten en als ik mijn dochter ken krijg ik niet eens een kus voor het weggaan…Dag mam!!

En het is goed, het is zoals het gaat. Dat kleine hummeltje in de couveuse is een grote kleuter geworden en kleuters moeten (en in Kaat’s geval: willen) naar school.

Daarmee starten weer 8 nieuwe jaren op de basisschool en kan ik me weer op een andere manier gaan inzetten. Eerst ga ik maar eens bijslapen en een nieuwe ritme vinden.

Maar zover is het nog niet, eerst nog de verjaardag van Toon: maandag, dan de verjaardag van Bente, Sinterklaas, dan nog een verhuizing en dan, ja dan gaan alle kinderen naar school, heerlijk met een vleugje weemoed

Geef een reactie

