Hanneke Groenteman

Toen ik jonger was keek ik met mijn ouders naar De Plantage, elke week. Mijn ouders, of vooral mijn moeder, had een streng televisie beleid, anderhalve uur per week, de te kiezen programma’s moesten aangevinkt worden in de Microgids, met mijn ouders mochten we wel meekijken. En zo kwam er wekelijks cultuur en muziek bij mij binnen, gebracht door Hanneke Groenteman.

Ik bleef haar tegenkomen, bij zomergasten in 1998, bij B&W en Sterren op het doek. Ik genoot van haar, van haar weblog genoot ik vaak (al is het er nu wat stil), ik ging haar boeken lezen: ‘doorzakken bij Jamin’ en ‘Bestemming bereikt?’. Ik herkende mezelf in haar strijd met de kilo’s en moest zo vaak om haar lachen.

Dit weekeind stond er een mooi interview met haar in het Volkskrant Magazine, ik hou van haar relativeringsvermogen, ik zou haar het liefst vertellen hou mooi ik haar vind. Als je de kant hebt om het te lezen zou ik het zeker doen, ik heb erom gehuild en gelachen.

Hanneke Groenteman

Geef een reactie

