De borstvoeding

Ik ben vorige week  donderdag begonnen met mijn nieuwe medicijn Gilenya en twee weken daarvoor ben ik definitief gestopt met de borstvoeding. Voordat ik dat heb gedaan heb ik prachtige foto’s laten maken door Poppin fotografe Marjolijn van Kooij.

Het was een mooi afscheid en het stoppen ging makkelijker dan gedacht, ze vraagt nog wel eens om de borst. Maar als ik dan uitleg dat ze door de medicijnen niet meer mag, knikt ze en kruipt ze in bed waar ze vrij makkelijk in slaap valt. Ik vind haar een held.

Voor mij sluit dit de periode van kleine kinderen werkelijk af. Ze worden groot en ik zal nooit meer een kindje voeden. En hoewel ik daar sentimenteel van wordt, krijg ik ook geen kriebel bij een kennis die nu zwanger is van haar 6de (ZESDE!!) kindje. Ik ben klaar, ons gezin is af.

Daarbij krijgt mij MS steeds meer een irritante vinger in de pap, daarom ben ik blij en dankbaar dat ik dit heb kunnen doen.

  
  

Geef een reactie

