Een nieuwe fase van MS

Zoals sommige van jullie weten was mijn vorige schub snel en zeer heftig. Na die schub heb ik restverschijnselen overgehouden. Iets wat mij nog niet was gebeurd. 
Het is niet heel erg zorgelijk, maar voor mij wel storend. Hardlopen gaat nog steeds niet goed, af en toe struikel ik nog wel eens over mijn rechtervoet en bij bv hakken of slippers dragen moet ik harder werken om er goed op te lopen.

Gisteren heb ik een gesprek gehad met een andere neuroloog dan mijn eigen arts, dr. Oosterhoff, aangezien hij op vakantie is. Dr. ter Have heeft uitgebreid met mij gesproken over nieuwe medicatie en de te volgend koers voor de komende jaren, zeker ook omdat dr. Oosterhoff eind van het jaar met pensioen gaat.

Zij rade mij aan, gezien mijn leeftijd, op de eerste rij te zitten, en naar het ziekenhuis in Amsterdam te gaan. Er staat op dit moment zoveel te gebeuren op MS gebied, dat het beter is wat dichter bij het vuur te zitten. Ik zal dan naar het MS centrum in het VUmc gaan.

Ook hebben we besloten snel te gaan beginnen met het medicijn Tysabri, aankomende woensdag heb ik een afspraak met de MS verpleegkundige in Amersfoort om alles in gang te gaan zetten.

Hierbij een link met de nodige informatie over dit medicijn:
http://www.levenmetms.nl/Portals/4/docs/Brochures%20NMSF/geneesbroch%20NMSF/Brochure%20Tysabri.pdf

Hoe lastig ik dit ook vind (ik voel me ineens zieker dan de afgelopen jaren) ben ik me ervan bewust dat dit nu moet gebeuren. Ik kan niet langer volhouden dat geen medicijnen slikken voor mij de beste keuze is.

Het voelt een beetje als me overgeven, ik kom met de witte vlag naar buiten. Ik staak mijn verzet tegen de medicatie en ga , hopelijk, een goede samenwerking aan. 

Op de lange termijn zal dit mij helpen relatief gezond en met ‘weinig’ klachten door te gaan. Op hoop van zegen…

  

Geef een reactie

