Borstvoeding

Kaat aan de borst

Zoals ik in mijn vorige blog schreef kijk ik graag en met plezier naar de verhalen op http://www.Ted.com, dus mijn verbazing was groot dat tussen al deze verhalen niet een ging over borstvoeding. Hetgeen wat onze kinderen voed, vele ziektes voorkomt bij kinderen en moeders. Hierover zal toch wel een lactatiekundige een mooi en goed onderbouwt verhaal kunnen houden?

Ik volg al jaren de blog van Gonneke van Veldhuizen-Straas, zij is heel erg kundig en onderlegd over borstvoeding, er zou niet gauw een andere lactatiekundige zijn die ik zou raadplegen als het bijv. gaat over borstvoeding in combinatie met MS medicatie. Zij zou volgens mij een prachtig verhaal kunnen houden waarom borstvoeding de standaard is en kunstvoeding een alternatief.

Ik voed al jaren mijn kinderen en voed mijn kinderen lang, Toon is net gestopt en heeft dus 4 jaar gedronken en zijn zus drinkt nog steeds. Zij is nu 2 1/2. Een tijd lang hebben ze dus ook samen gedronken. Ik heb altijd gevoeld dat dit goed voor ze was. Waarom zou ik stoppen met het geven van mijn melk, die melk die ik speciaal voor hen maak om over te stappen op een melk die door een dier wordt gemaakt voor een kalfje. Er is ondertussen ook duidelijk dat borstvoeding vele voordelen kent, ook voor de moeder. Of zoals ook wel wordt gezegd, kunstvoeding ken vele nadelen.

Meer daarover vind je hier: 

https://www.borstvoeding.com/artikelen/voorjebegint/motivatie/101reden.html

en hier:

http://eurolac.net/index.php?p=27

Geef een reactie

