Bosbad

Mijn moeder ging toen ik klein was nooit met mij zwemmen, ik was de jongste van drie. Toen wij terugkwamen uit Brazilië was ik 7, en mijn zussen 10 en 13. Mijn moeder was blij terug te zijn in Nederland en begaf zich op de arbeidsmarkt, werd juf Frans en deed dat met veel verve, inzet en kunde. Helaas was er daardoor en door mijn huiswerk weinig tijd voor dingen als het Bosbad, mijn zussen vonden zich ook te oud om te gaan, vermoed ik.

Dus pas toen ik kinderen had ontdekte ik het Bosbad, met de meiden ging ik regelmatig, maar pas toen Toon er was ontdekte ik het abonnement en bracht er ik er veel tijd door. Zo ook dit jaar en wat vind ik het heerlijk om op een gewone dinsdag of donderdag na school de kinderen op te halen met een volgepakte auto/bakfiets en door te crossen naar die heerlijke plek, avond eten, een koelbox met drinken, chips of soepstengels mee.

We blijven dan de hele middag en gaan pas tegen 19:00 naar huis, de kleintjes spetteren in het water, gaan van de glijbaan, ballen en spelen in de speeltuin. De grote meiden gaan van de duikplank, keten in het diepe bad en liggen uren op hun rug in de zon.

Ik zit aan de kant van het pierenbad met mijn voeten in het water, en overzie het allemaal, met een beetje mazzel kom ik een bekende tegen, zoals Marjon, Mira, Mariska of andere fervente Bosbadgangers. Dat verhoogd de vreugde alleen nog maar meer.

De zomer gaan we pas de laatste weken op vakantie, dus ik hoop op een prachtige warme zomer. En heel veel mooie, warme, gezellige dagen in en om het zwembad

.Kaat bosbad 2015 Mout en Bente bosbad 2015

Geef een reactie

