De Muse

Vandaag ben ik de muse, in de reeks van 365 muses, ben ik vandaag aan de beurt. Om 14:00 komt Rem bij mij om foto’s te nemen.

En hoe bereid je je dan voor op die foto in de blootje? Extra keertje scheren, check. Extra keertje insmeren met lotion, check. Kapper, check. En dan? Meer kan je geloof ik niet doen behalve je proberen zo min mogelijk te focussen op de moment dat je je jurk uittrekt voor die man die je niet kent. Ervan uit gaan dat wat alle andere muses hebben gezegd klopt. Rem stelt je op je gemak en eenmaal van start is het een geweldige ervaring.

Het weer is mooi, pappa is bij de kinderen. Om 12:00 kan ik van huis om nog wat boodschapjes te doen, lunch in huis te halen en dan maar wachten op de deurbel. Zoals ik al tegen Ana zei (de logestieke duizendpoot van dit project): ik kijk ernaar uit en tegenop. 

Het tegenop kijken begrijpen de meeste van jullie wel, het ernaar uit kijken begrijpen er minder. Dit lijf wat ik heb met al zijn imperfecties is ook een wonder, het heeft van heel weinig, vier prachtige, gezonde mensjes gemaakt, dit lijf doet het, ondanks de Multiple Sclerosis dat het herbergt, elke dag bijzonder goed. Dit lijf heeft in het afgelopen jaar ruim 30 kilo verloren, en heeft zich daar wonderwel van herstelt. Dat lijf mag gezien worden omdat het wonderbaarlijk mooi is.

Geef een reactie

