Mijn zanger

Mijn dochter ging naar Ariane Grande, mijn andere dochter was jaloers. Beide dochters kunnen haar liedjes meezingen en Mout genoot in de Ziggo Dome.

Toen ik 10 was mocht ik ook naar mijn idool, in Carré. Ik ging naar Herman van Veen en ook ik kon alle liedjes meezingen. Jaren liep ik al met een walkman met zijn bandjes erin. Hoe dat zo was gekomen? Ik heb geen idee, waarschijnlijk draaide mijn ouders het en vond het bij mij een voedingsbodem.

Ik ben veel naar zijn concerten geweest, hij heeft mij ooit in een show gefeliciteerd met mijn verjaardag (met dank aan mijn grote zus Barbara), zijn liedjes hebben altijd een plek gekregen in mijn leven op dat moment. 

‘Je bent mooi

lief

zacht

Weet

‘k hou van jou

‘k hou van jou

‘k hou van jou

Anders’

Dat was een belangrijke tekst tijdens het huwelijk van Ronald en mij. Ook op de geboortekaartjes van Mout en Bente stond deze tekst.

‘Suzanne’, die prachtige tekst is voor mij en ons koor heel belangrijk en ook voor Piet (u kent hem uit een vorige blog) is dit een heel speciaal nummer.

Er zijn vele liedjes waarbij de tranen me spontaan in de ogen springen zoals ‘Liefde  van Later’, of waarbij ik aan mijn oma moet denken: ‘Wat de oude vrouw bad’ of waarbij ik opeens weer met liefdesverdriet in een bus vanuit Rome zit: ‘Laten we maar zeggen dat het regende’.

Een rode draad door de hoogte en dieptepunten van mijn leven dus. Ik zal altijd zijn muziek kunnen vinden als ik die teksten nodig heb.

Geef een reactie

