Eerlijk

Weet je dat het heerlijk is dat er een moment komt dat je je realiseert dat je niets hoeft? Dat je niet uit beleefdheid iedereen aardig hoeft te vinden, dat je eerlijk mag zijn en dat je zelfs sommige mensen uit je leven kan en mag weren.

Hoe ouder ik wordt hoe meer ik begrijp dat de mening van anderen er eigenlijk niet toe doet. Dat dat ook mag betekenen dat je mensen niet aardig mag vinden, en dat je daar eerlijk over mag zijn. Verademing!

Dat je ook heel duidelijk mag zijn over wie je wel aardig vind of misschien wel meer dan dat en dat andere mensen dat soms ongemakkelijk vinden, en dat ik dat dan weer grappig vind.

Dat je mag tonen waar je onzekerheid ligt en dat je je niet hoeft te schamen omdat je je hart op je tong hebt en je mening op je gezicht. Dat het ok is om anders te zijn, sterker nog, dat je trots mag zijn omdat je anders bent, want gewoon, serieus, dat is toch ongelofelijk saai.

Er zijn een hoop mensen waaraan ik mijn hart heb verpand en dat is niet zonder risico, maar hoe ouder ik word, hoe meer ik bereid ben dat risico te lopen.

En een voordeel van dit allemaal leren is dat ik mezelf steeds leuker begin te vinden, en zeg nou zelf: Daar heb ik toch helemaal gelijk in?

fall in love

Geef een reactie

