Engelen

Ik wordt omringd door engelen, op mijn schouder en in mijn leven. Vorige week kon ik nauwelijks lopen, mijn rechterbeen sleepte en als ik niet goed oplette struikelende ik over mijn eigen voet. Na twee dagen medicatie was mijn been alleen maar erger geworden en zat ik huilend op de bank, bang voor blijvende schade. Maar toch, langzaamaan ging het beter, en nu kan ik mijn been zomaar weer een eind optillen.

De hele week ben ik van en naar het ziekenhuis gereden, de verpleegsters waren lief en geïnteresseerd. Mijn infuus is maar een keer gesneuveld en verder is de medicatie pijnloos naar binnen gegaan.

Ronald heeft de hele week voor ons gekookt, geholpen met de kinderen en het huis. Zeker in de situatie waarin wij ons nu bevinden ben ik daar ontzettend dankbaar voor.

Gisteren belde mijn zus dat ze de tweede week meivakantie een aanbieding had voor een huisje in Ameland, of ik daar heen wilde met de kinderen, wauw, wat een cadeau! Mijn moeder bood meteen aan een paar dagen mee te gaan voor de gezelligheid en ondersteuning.

Dit weekeind zit ik weer in het huis van Patricia omdat zij weg is, een weekeind om bij te tanken, uit te slapen, en even op adem te komen. Mijn beste vriendin uit Den Haag komt morgen gezellig langs om met een broodje naast me op de bank te zitten en te praten of niets te zeggen. Beide is goed.

Op zoek naar een klein bureautje voor op de kamer van Bente werd deze me ook zomaar door Patricia in de schoot geworpen.

Ik ben dus omringt door mensen die voor mij zorgen, van mij houden, mij ondersteunen. En daardoor ben ik tot op het bot geroerd. Deze mensen kan ik mezelf zijn en zonder schaamte zwak en verdrietig zijn en dat is voor mij niet zo makkelijk. Mezelf op die manier bloot geven is niet makkelijk. Maar met deze mensen mag het en kan het. Normaals daar ben ik dankbaar voor.

mag ik dan bij jou?

Geef een reactie

