Hernieuwde ontmoeting

Rose en Rouge again

Ok het cirkeltje op dit moment is klein, maar ik wil heel graag vertellen over een optreden dat we gisteren hebben gedaan. En dan eigenlijk niet eens over dat optreden maar over de man op de foto hierboven.

Ik ben nu ongeveer 5 jaar lid van het koor en toen ik daar begon te zingen werden we begeleid en gedirigeerd door deze man: Piet Koek. Hij hoorde bij het koor, ik was bezig iedereen daar te leren kennen en Piet was een van hen. Piet woont in Leeuwarden en reed elke twee weken van daar naar hier. In de jaren dat hij ons begeleide is hij getrouwd en heeft hij een dochter gekregen, het rijden naar Baarn ging teveel tijd en inspanning kosten terwijl het thuisfront hem zo nodig had. Hij was toe aan nieuwe kansen en wij zagen in het vinden van een nieuwe dirigent een nieuwe uitdaging.

Voor vele dames was het een emotioneel afscheid en we hebben dat mooi gevierd. Ik stond er nog wat verder van af, ik vond het jammer maar voor mij was het goed zo.

We vonden een nieuwe dirigent in de talentvolle Paul, en onder zijn leiding werden we beter. Paul wist ons door zijn professionaliteit en talent te brengen naar nieuwe hoogtes. Wel miste ik de passie en bezieling die PIet meebracht in de groep.

In de jaren daarna heb ik Piet gevolgd, via Facebook en via zijn blog http://www.pietkoek.nl en werd wat Piet te melden had me steeds dierbaarder.

Een kleine drie weken geleden werd mij gevraagd door een vriendin van mijn moeder of we op haar 65ste verjaardag wilden optreden. Paul kon helaas niet komen, een bevriende pianist ook niet en wij trokken de stoute schoenen aan en stuurde Piet een bericht: Kan jij ons begeleiden? En het antwoord was: JA

Het was zo heerlijk om weer in onze oude samenstelling te zingen, het was zo fijn om weer onder Piet zijn vleugels te zijn. En voor mij was het een raar soort weerzien, ik had pas na zijn vertrek mijn hart verloren aan hem. Door het lezen en de inkijk in zijn leven ontdekt dat wij best veel raakvlakken hebben, dat hij mij kon ontroeren met zijn teksten, over zijn ouders, zijn verleden en zijn twee prachtige kinderen.

Het was een feest weer met hem te zingen, en we hebben ons voorgenomen af en toe een samenzijn te organiseren om toch af en toe in die oude samenstelling te zingen en te genieten van elkaar.

Geef een reactie

