Draagdagen

IMG_7781IMG_7418IMG_5157IMG_6639IMG_6234

Van dit soort foto’s heb ik er honderden, selfies met mijn zoon of dochter op mijn rug, in de mooiste doeken en dragers. Jaren heb ik me zo voortbewogen, de kinderwagen in de schuur, klaar voor de oma’s om te gebruiken. Ik heb hem laten verstoffen, want liever had ik mijn kind lekker dichtbij, hoog boven de straat op mijn rug. Veilig dicht bij mamma, veilig ver van nieuwsgierige handen. Maar mijn draagdagen worden few and far between. Mijn zoon van vier wil alleen bij hele hoge uitzondering en mijn dochter loopt het liefst zelf. of beter: zelluf.

Ik had een prachtige stapel doeken, de meeste zijn ondertussen alweer verkocht. Er zijn er nog een paar waar ik geen afscheid van kan doen. Alle vier de doeken op de foto’s hierboven waren me dierbaar maar allemaal zijn ze verkocht, alleen de blauwe gestreepte is nog hier. Het groter worden van mijn twee kleintjes gaat met bitterzoet afscheid, van kleine rompers, ledikanten, kleine sokjes, lieve babypakjes en mijn doeken en dragers. Ik heb nu nog twee doeken en een drager in de kast liggen, een drager voor noodgevallen in de auto. Daar kan ik nog geen afstand van doen. Misschien moet ik ze maar bewaren voor de kleinkinderen.

Geef een reactie

