Enzo Knol

Mijn dochter van twaalf is verliefd, het liefst doet ze niets anders dan naar de iPad kijken, koptelefoon op en een glimlach op de lippen. Ik kan er niet tegen op, als ik haar verbied de iPad te pakken, duikt ze mokkend op de bank en doet ze niets meer.

Naar wie kijkt ze dan? Het begon allemaal met Enzo, Enzo Knol. Dat is een vriendelijke jongen die twee keer per dag een filmpje upload op YouTube. Ik vind hem ook grappig, maar de bedwelming waar mijn dochter onder leidt, is mij ietwat vreemd.

Naast Enzo Knol is er nu ook GameMeneer, het is hetzelfde soort jongen, niet onaardig en als ik meeluister kan ik een glimlach soms ook niet onderdrukken.

Vorige week heeft mijn dochter een t-shirt gekocht van GameMeneer, een zwart dames shirt met een meeuw erop. Daar zal vast een betekenis achter zitten, maar die is mij onbekend. Het geluk wat van haar gezicht straalde toen ze het t-shirt gisteren kreeg is mijn niet vreemd.

Kaaa, ik ben een meeuw

Ik probeer dus de iPad tijd te beperken, maar laat haar ook af en toe los, om zich heerlijk onder te dompelen in de wereld van de Enzo Knollen en GameMeneren, een nieuwe YouTube generatie.

Geef een reactie

