Wel of niet bloggen/vloggen

bloggen

De laatste tijd, nu ik weer meer blog en met het vloggen ben gestart, hoor ik vaak: “Waarom doe je dit, waarom wil je je zielenroerselen met de wereld delen?”

Ik blog al 11 jaar, ik hou van schrijven, ik hou van spelen met woorden, ik hou van mijn gedachten omzetten in woorden. Daarbij ken ik weinig gēne, als je deze eigenschappen in een blender gooit krijg je mijn blog.

Ook merk ik dat ik veel reacties krijg op bv mijn laatste vlog, ik raak bij mensen een gevoelige plek, mensen kunnen zich vinden in wat ik schrijf. En dat vind ik fijn, ik ben niet alleen in wat ik meemaak, en ik kan me voorstellen dat dat voor anderen ook fijn is om zich te realiseren.

Er zijn ook mensen die zich eraan storen, en ik merk dat ik me dat aantrek, zeker als ik een slecht moment heb. Ik doe dit niet om mensen te kwetsen, om geheimen bloot te geven of om mijn gelijk te halen. Ik blijf ook echt weg bij dingen die teveel andere personen raken. Het gaat over mij, vooral over mij en mijn leven.

Ik blijf bloggen, waarschijnlijk blijf ik vloggen en ik hoop van harte dat jullie blijven lezen en kijken, maar waarschijnlijk blog/vlog ik ook nog als jullie niet meer komen.

Geef een reactie

