Poging 498

Zoals de meeste van jullie weten zijn mijn lijf en ik niet de beste vriendjes, ik heb vele pogingen ondernomen om af te vallen, sommige zijn gelukt, sommige zijn deels gelukt, sommige zijn jammerlijk mislukt.

Ik heb kettinkjes in mijn mond gehad zodat mijn mond niet goed op kon, ik heb punten geteld, ik ben naar de  watchers gegaan, ik heb de weight watchers online gedaan, oftewel er zijn weinig diëten die ik niet ken, overwogen heb of heb gedaan.

Afgelopen lente zag ik een foto van mezelf waarvan ik me helemaal de tering schrok, dik, oncharmant en vooral vond ik mezelf ongezond ogen. Mijn echtgenoot vond het allemaal wel meevallen, zei dat het ook door het moment kwam, de hoek, het licht, mijn houding, heel lief en goed bedoeld, maar voor mij was dat het moment dat de knop om ging.

dikke Evelien

De gewraakte foto

Mijn vriendin was veel en blijvend afgevallen met het Cambridge dieet en ik heb die zondagavond een mailtje gestuurd naar de consulente in Baarn, ik kon maandag terecht en daar, toen en meteen begon mijn dieet. De vakantie moest er nog aan komen, maar het doel was gezet, 30 kilo moest eraf. Ook begon ik met hardlopen, rustig aan en opbouwend. Maar mijn lompe lijf was in beweging gezet.

Nu ben ik 6 maanden verder en ben ik 27,6 kilo afgevallen, ik heb, nu pas geleden, 50 minuten hard gelopen. Ik heb me ingeschreven voor een halve marathon waarvoor ik hard aan het trainen ben.

Ik ben me er ernstig van bewust dat de moeilijkste periode er nog aan komt, de periode dat ik weer ‘gewoon’ moet gaan eten, maar toch niet in oude gewoontes moet vervallen, dat de kilo’s eraf moeten blijven en ik in beweging moet blijven. Maar ik ben wel ontzettend blij met dit lijf, dat het veel waard is het eraf te houden.

Kerst heeft me 2 kilo gekost, maar ik ga met hernieuwde motivatie door totdat er ruim 30 af is en dan ga ik er mijn verdomde best voor doen het eraf te houden!!

Poging 498 lijkt te zijn gelukt!!

One comment

  1. Bernard Berendsen · januari 7, 2015

    Geweldig dat je dit hebt gepresteerd. En ik ben er zeker van dat je het volhoudt om je gewicht onder controle te houden. Keep it up!

    Bernard

Geef een reactie

