Mijn koor

Een hele tijd terug schreef ik een blog over het koor Rose en Rouge. Wat een mooie en leuke liederen ze zongen en over de bijzondere saamhorigheid die ik in deze groep vrouwen zag en voelde.

Sinds een aantal jaar mag ik mijzelf gelukkig prijzen dat ik met deze dames mee mag zingen. Dat wat ik toen zag, op toneel is waar, deze vrouwen zorgen met elkaar voor een bond die ik niet in andere groepen ben tegengekomen. We zingen gezamelijk de vrolijke liederen: “Wij zijn dol op de bossen, daar kunnen we hossen, daar kunnen we klossen” “Het was in jou bolide dat het eindelijk geschiede, oh in mijn dromen had jij me al zo vaak genomen” “Doe het nu, nu, nu, want later is te laat, doe het nu, nu, nu en gauw”.

Maar ook de gevoelige liederen die ons en anderen in het hart raken zingen ze prachtig samen: “Suzanne neemt je mee, naar een bank aan het water” “Mag ik dan bij jou schuilen, als het nergens anders kan” “Hou me nu nog even vast, laat me zo niet gaan, zet de tijd stil en laat het ons beleven”.

Mijn vader heeft ooit geroepen, als ik dood ga wil ik dat ze “Als het golft, dan golft het goed” van De Dijk draaien op de begrafenis. Ook dit nummer zingen wij, en als mijn vader dood zou gaan, en hopelijk duurt dat nog heel lang, is er geen andere groep vrouwen waarmee ik met dat nummer afscheid zou willen nemen van mijn vader.

Gisteravond hadden we kerstdiner met deze vrouwen en Brigitte vroeg mij waarom ik het zo fijn had op het koor en mijn antwoord was: “Er is geen groep op deze hele wereld waar ik zo ongelofelijk mezelf kan zijn en waar ik weet dat er van me gehouden wordt om wie ik ben.”

Deze groep fantastische vrouwen zijn me de wereld waard.

Geef een reactie

