Tussen droom en daad

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren…
Wauw wat is die zin mij soms bekend. Al is hij geheel uit context gerukt, Elsschot dichte over een vreselijk huwelijk waar hij zijn vrouw het liefst dood zou slaan.

Hier gaat het voornamelijk over geld, een ander huis, een verbouwing in huis, een nieuwe start iets verder dan het vertrouwde Baarn. Jullie hebben mij er vorige keer over zien schrijven. Alle mogelijkheden lijken te stokken op een tekort aan geld. En wat wordt ik daar chagrijnig van.

Het zal allemaal wel los lopen en er komt vast een oplossing, maar nu zie ik het allemaal even niet. En die onduidelijkheid is een slechte voor mij, daar kan ik niet zo goed tegen, ik hou van spijkers met koppen, knopen doorhakken en snelle beslissingen en nu moet ik op mijn handen zitten. Niet mijn beste eigenschap.

Geef een reactie

