Borstvoeding

Ik geef nu bijna vier jaar borstvoeding, waarvan nu bijna twee jaar aan twee kindjes. Vele vinden dit raar, anders, bijzonder of vreemd. Ik vind het niet meer dan normaal. Als ik stop met borstvoeding geven, waar vervang ik dit dan door? Door koeienmelk? Maar waarom zou ik melk geven van een koe bestemd voor een kalfje als ik zelf melk kan maken voor mensenbaby’s?

Het hele borstvoedingsverhaal gaat me aan mijn hart, de vele fabels en bakerpraatjes waarmee het omringt is, de (voor mij) schokkende aantal vrouwen die niet of heel kort borstvoeding geven. Daarom wil ik iets doen met de kennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan.

Ik heb niet de vooropleiding en de werkervaring om lactatiekundige te worden, maar me opgeven als vrijwilliger bij LLL, dat kan ik wel.
Ook daar gaat scholing aan vooraf, een jaar om precies te zijn. Daar ga ik me dus maar eens in onderdompelen, ik hou u zeker op de hoogte.

Geef een reactie

