Montini

Afgelopen woensdag stond ik op de school waar ik werk en waar mijn kinderen zitten, te luisteren naar de juffen. Elk jaar verlaat een groep 8 weer de vertrouwde basisschool en elk jaar schrijven de bovenbouw juffen elk een lied. Een lied over hun klas en daarin wordt elk kind genoemd, omdat elk kind bij ons op school gezien wordt, echt gezien.

Mijn dochter gaat naar groep 8, volgend jaar sta ik daar niet als administratief medewerkster die toevallig moet werken op die dag, maar als ouder. Hoogstwaarschijnlijk met een brok in mijn keel.

Tien jaar geleden heb ik heel bewust en na wat onderzoek gekozen voor de Montinischool, volgens jaar rond de eerste deze school af. Gelukkig heb ik nog tien jaar op deze school te gaan, waarin ik nog mag genieten van projecten, weekopeningen en sluitingen, eindfeesten, en de juffen en de meester die met hart en ziel op school werken en zich meer dan inzetten.

Dank jullie wel weer, lieve juffen en meester, ik zou jullie niets anders dan anders willen

Geef een reactie

