Kiind

Toen ik aan het zoeken was naar wat ik leuk vind en hoe ik daar in mijn leven iets mee kan, kwam ik uit bij schrijven, ik hou van schrijven. Van het maken van mooie zinnen, van het opschrijven van mooie verhalen, van het delen van wat mijn boeit en bezighoudt.
Wat zou mooier zijn dan een column te schrijven voor een blad wat dicht bij mij ligt, waar mijn zienswijze weerklankt vind.

In al mijn enthousiasme en onbeschaamdheid schreef ik een mail naar Kiind.nl. Al een tijd lees ik Kiind.nl, een online magazine over opvoeden, maar dan net anders, bewuster, eerlijker, groener, met meer verbinding.

Al snel kreeg ik antwoord en ik mocht twee proef teksten sturen, oef, wat een opgaaf. Zou ik nieuwe teksten schrijven of in mijn archief gaan graven? Dat laatste werd het, twee teksten uit het verleden. Mijn man en zus lazen mee, corrigeerde waar nodig spellingsfouten, commentaar op de stijl negeerde ik, dit is mijn manier van schrijven en daarop wil ik uitgekozen worden.

Het was even stil na het versturen van de teksten, ik wachtte geduldig af, met een lichte spanning in mijn buik. Zou het, zouden ze het leuk vinden, of niet goed genoeg. Toen kwam vandaag het verlossende mailtje:

Ben je dan nog steeds geïnteresseerd? 🙂 Zo ja, dan ben je zeker welkom om eens iets voor Kiind te schrijven.

Whaaaa, ik ben de hemel te rijk, ik ga van schrijven meer dan mijn hobby maken en daar ben ik heel gelukkig en dankbaar voor.

Geef een reactie

