Het einde

Vorig jaar deze tijd zat ik met een hele dikke buik om mijn dochter te wachten, 10 dagen overtijd en niets wees erop dat ze snel zou komen. Ik kon toen nog niet weten dat ik die nacht mijn dochter in mijn armen zou hebben.

En precies deze tijd ben ik bezig met sterilisatie, de mijne. Ik heb een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog op 22 januari en dan is het voorbij. Dan kan ik (drie maanden later) geen kinderen meer krijgen. En ik heb er vier, ik ben echt voorzien. Ik zou er ook echt geen vijfde bij willen hebben, maar toch is het een afsluiting van iets. Ik ben zo graag zwanger, ik ben dol op het leven in mijn buik, op de schopjes, de hik, de schoonheid van een zwangere buik.

De spanning en opwinding van de eerst wee, het baren, het nieuwe leven op je buik en aan de borst. Maar het is goed geweest, we nemen er afscheid van. dr. Bon die de zwangerschap van Mout heeft begeleid en haar met een keizersnee ter wereld heeft gebracht mag het letterlijk afsluiten. Het is goed zo.

Geef een reactie

