Een ban op suiker

Sinds twee weken ben ik helemaal gestopt met het eten van suiker. Ik dacht dat ik het heel erg moeilijk zou vinden, dat ik zou verlangen naar suikerige versnaperingen, naar koekjes, snoepjes en ijsjes, maar het gaat me verbazend makkelijk af. Ik heb een site gevonden http://www.eetgoedvoeljegoed.nl waar ik heerlijke suikervrije recepten vind en ik ben volop aan het experimenteren.

Van de week had ik broodjes gehaald bij Bakker Bart, de zogenaamde Bartjes en daar had ik lekker mortadella van de scharrelslager op gedaan, maar ik vond het helemaal niet lekker, het broodje was zoet! Waarschijnlijk gaat er een behoorlijke doses suiker in die ik normaal niet zou hebben geproeft, maar je smaak veranderd zo snel dat ik het werkelijk niet te eten vond.

Gistermiddag waren we in het dorp en bood ik de kinderen een ijsje aan van Hamelinck (niet dat de zon scheen, maar soms moet je net doen alsof het lente is). Bente nam mango en Toon wilde graag aardbeien en omdat Toon zo’n hoorntje nogal lastig vind hielp ik hem door lekkend ijs van zijn hoorntje te likken en ik vond het toch vies! Wauw wat zoet!

Ik ben verbaasd hoe snel je dat soort dingen niet lekker meer vind. Ik voel me er goed bij, heb het idee dat ik meer energie heb en lekkerder in mijn vel zit. Voorlopig gaan we hier maar mee door. Kijken waar deze weg me brengt.

Geef een reactie

