Borstvoeding

Vandaag ben ik met Kaat naar het consultatiebureau geweest, niet het consternatie bureau of het concentratiebureau. Ik ben heel tevreden over ons CB in Baarn. Ik kan het altijd erg goed vinden met de arts, al zijn we het niet altijd met elkaar eens.

Kaat was bij geboorte 4110 gram en omgeveer 51 cm, nu, die maanden later, is ze 6875 gram en 62 cm. Dat is een whooping 2765 gram en 10 cm meer! Mijn hemel wat groeit zo’n kind snel en enkel en alleen op wat ik maak. Met mijn lijf voedt ik mijn kind en daar ben ik best trots op.

Toon drinkt ook nog steeds graag mammamelk, volgens hem smaakt het naar koekjes. Drie keer per dag mag hij, hij zou wel vaker willen. Toch is het feit dat Toon nog drinkt niet iets wat  altijd goed valt. Drinkt hij nu nog? Is er dan wel genoeg melk voor Kaat? Moet dat niet eens klaar zijn? Hij heeft het toch niet meer nodig?

Vandaag las ik een logje op borstvoeding.com: http://www.borstvoeding.com/voorjebegint/voorbereiding/nietnutritief-zuigen.html

De kern van dit stuk is dat drinken niet alleen gaat om voeding maar ook nog liefde en geborgenheid. Fijn en lekker bij mamma liggen. ook al is er een klein zusje wat die mamma’s aandacht vaak en veel overneemt.

Mijn beide kleintjes doen het heel goed op mamma’s melk en ik ben niet van plan binnenkort te stoppen tenzij ze het zelf aangeven.

IMG_1256

Geef een reactie

