bijzonder

26 juni 2006 plaatste ik een berichtje bij een zekere Mark van der Heijden op Hyves.

 

In 2000 was ik met heel veel Nederlandse jongeren op de RK jongeren dagen in Rome, net verloofd, net gediagnostiseerd met MS en eigenlijk best wel in de war. En daar kwam ik Mark tegen en viel hard en diep voor deze jongen, een week hebben we om elkaar heen gedraaid, gepraat tot diep in de nacht, allebei onze verwarring uitgesproken, hij had net een vriendinnetje en ik wilde net gaan trouwen met de man waar ik zo van hield. En toch vielen we allebei als een blok voor elkaar. We liepen door Rome, praten, waren samen stil, huilde en gingen uiteindelijk uit elkaar, hij naar Amsterdam-Noord en ik eerst terug naar Baarn en daarna bij mijn zus op een zolderkamertje in Amsterdam.

 

We hebben elkaar nooit meer gezien, ik heb drie maanden nagedacht, langzaam maar zeker de draad weer opgepakt met Ronald, ging in therapie, praten over de impact die deze ziekte had op mijn leven en op 23 november 2001 trouwde ik met Ronald, en samen bouwde we een mooi leven op, kregen drie kinderen. We zijn gelukkig.

 

Eergisteren kreeg ik reactie van die Mark op mijn geplaatste bericht op Hyves en het bleek diezelfde Mark te zijn. Het is grappig om te merken dat die week, ook op hem, een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. We weten allebei nog veel van deze week en dragen elkaar een warm hart toe. We hebben duidelijk veel te bespreken en hebben al heel wat mailtje heen en weer gestuurd. Hij heeft nog foto’s, ik heb nog contact met een andere jongen die mee was. We zullen elkaar binnenkort ontmoeten, ik neem Pieter mee en hij de foto’s.

 

Hij is nog samen met het meisje waar hij toen net verkering mee had en heeft twee jongetjes, woont nog in Amsterdam en is gelukkig.

Een enorm Memories gevoel, alleen miste Anita Witzier…

Geef een reactie

