Het laatste jaar

Vanavond hebben de kinderen voor de laatste keer dit jaar hun schoen gezet. Ik vind het welletjes, maandag komt Sinterklaas op school en dan die avond pakjesavond.

Mout is negen jaar en is dit jaar weer gelovend door gekomen en volgend jaar gaat ze naar de bovenbouw. Ergens in de zomer ga ik haar vertellen dat Sinterklaas niet echt is, dat het allemaal een grote grap is. Ik ben benieuwd hoe ze zal reageren.

En dan is de vraag, zal Bente van 8 volgend jaar nog geloven? Zij was degene die vrijdagavond vroeg waarom die stem van Marc-Marie Huijbregts zoveel op die van de Sorrypiet leek.

Het maakt het feest volgend jaar heel anders, daarom zal ik deze pakjesavond extra genieten, de video en fotocamera in de aanslag houden en vooral kijken, kijken, genieten en alles in me opnemen…

 

Geef een reactie

