Ander leven

Vanmorgen om 5 uur spuugde een klein mannetje over me heen in bed, dat deed hij om 6 uur nog een keer en om kwart over 6 zaten we in bad. Om half zeven was het bed afgehaald en in de wasmachine met flink veel wasmiddel en wasverzachter.

Om 8 uur zat ik in de auto naar school om de meiden weg te brengen en in de auto viel Toon in slaap en daar ligt hij nu nog steeds te slapen, onder mijn toeziend oog.

Morgen zijn Ronald en ik tien jaar getrouwd. En als ik dan kijk naar zo’n start van een ochtend…wat is er veel veranderd! Wat ben ik een ander mens geworden, moeder van drie (3!) kinderen, ik rook niet meer, ik dronk al weinig, maar nu helemaal niet meer, ik kon fantastisch uitslapen, maar ik denk zelf dat als ik het zou mogen ik het niet meer zou kunnen. Alle dagen staan in het teken van de kinderen, school, voetbal, paardrijden, toneel, verjaardagen en Sinterklaas. Ik vind het heerlijk, ook al wordt het me wel eens teveel.

Gisteravond lag ik om half 8 in bed omdat ik niet meer op mijn benen kon staan, een vooruitziende blik misschien wel. Toch houdt mijn MS zich koest, zoals ik mijn MS graag zie. Elke dag slapen, vroeg naar bed en geen hele gekke dingen doen werpt zijn vruchten af.

Maar al met al, als je het leven van nu naast het leven van 10 jaar geleden legt, is het een wereld van verschil, maar het is een verschil waar ik heel erg blij mee ben.

 

Geef een reactie

