Lente

Van de week stapte ik naar buiten om de kinderen op de halen van school. Het was lekker buiten en de vogels floten. Opeens schoot door mijn hoofd: ‘Het wordt lente’. Natuurlijk eenmaal in de auto gestapt rationaliseerde ik dat: ‘Het is nog lang geen lente, de winter is nog maar net begonnen.’

Afgelopen vrijdag logeren wij in een hotel in Wassenaar, midden in een groot bos en in de morgen werd ik gewerkt door een merel, die waarschijnlijk ook de lente in zijn achterhoofd had. En weer dacht ik, het komt eraan. Stiekem gluurde ik naar de bomen, was daar al een hint van lichtgroen te zien?

Gisteravond kwamen vrienden van ons eten en zij had een potje met narcissen bij zich, een beetje lente in een potje. Die lente, ik geloof het echt, hij komt eraan; zoals elk jaar. We zullen ons volgende week nog even door sneeuw en ijs moeten worstelen en dan vanzelf als bij toverslag zullen de bomen groen worden en de zon meer kracht krijgen. Als vanzelf zullen de winterjassen uit gaan en de broeken vervangen worden door rokjes, er is dit jaar niemand die de nationale rokjesdag zal aankondigen, maar dat hij komt is onvermijdelijk.

Lente_2 

Geef een reactie

