Schaatsen

Het is koud in Nederland, er staan files, de treinen rijden niet helemaal volgends de dienstregeling, vele auto’s hebben al schade door glijpartijen. Maar wij zijn te vinden op de schaatsbaan en hopen dat het nog heel erg lang en hard blijft vriezen. Het is heerlijk op de ijsbaan, standaard gaat de slee mee en de kinderen rijden vele rondjes op hun ijshockeyschaatsen, maar als verantwoordelijke moeder wil ik mijn kinderen natuurlijk ook leren schaatsen op noren, zodat ze ooit met lange slagen de elfstedentocht kunnen rijden.

Easy_gliderIk ben nu dus op zoek naar Easy Gliders van Zandstra, wat dat zijn, een nieuwe, hippe versie van de Friesche Doorlopers. Het zijn kunststof voorlopers van noren en je kan ze onder je schoenen binden. Op marktplaats speur ik op zoek naar betaalbare (goedkope) easy gliders, een beetje in de beurt.

En zo houdt de kou ons bezig, vandaag was de ijsbaan gesloten, hopelijk is hij morgen weer open, zodat we weer de middag op de schaatsbaan kunnen doorbrengen. Deze week blijft het in ieder geval behoorlijk vriezen, dus hopelijk kunnen mijn kinderen deze week nog de easy gliders uitproberen, een paar heb ik al op de kop getikt.

Geef een reactie

