Annie M.G.

Toen ik een klein meisje was werd Jip en Janneke aan me voorgelezen, toen ik zelf kon lezen verslond ik Abeltje, Minoes en Wiplala. Toen ik oud genoeg was om met eigen geld CD’s te kopen kocht ik een CD met daarop de liedjes van Annie en ik kan ze nog steeds woordelijk meezingen.

Sorry dat ik besta, Op een mooie Pinksterdag, Mijn opa, Foxtrot

Ik heb de boeken die over haar gaan verslonden, met als absolute topper het boek van Annejet van der Zijl. Toen ik hoorde dat ze overleden was woonde ik in Amerika en ik kan met het moment levendig herinneren en ook de tranen die er op volgde.

Vanaf zondag 3 januari begint er een serie over haar leven, gisteren heb ik de making of gezien en het belooft een prachtige serie te worden. Een serie zoals alleen de publieke oproepen die kunnen maken, met liefde en een heleboel middelen.

Geef een reactie

