Rusteloze geest versus een lui lichaam

Het gebeurt regelmatig dat ik ’s avonds laat in bed lig en briljante ingevingen krijg. Prachtige ideeën, mooie teksten, geweldige onderwerpen voor een log. De meest prachtige teksten voor kaarten die ik aan vriend en vijand zal sturen.
Maar ja, ik lig in bed, op de camping en die ene pen die ik heb meegenomen ligt ergens, maar waar. En dan moet ik mijn bed uit, over mijn dochter heen klimmen die aan mijn linkerzijde ligt, op zoek naar die pen en een blaadje om mijn briljante vondst op te schrijven…en daar ben ik dan te lui voor. Ik herhaal het idee menig maal in mijn hoofd in de hoop dat ik het niet zal vergeten, een hoop die vaak in de morgen geen werkelijkheid wordt. Dan staat me wel iets bij van een idee, maar waarover precies, en voor wie…geen idee.
Hierboven volgt een stukje wat me wel is bijgebleven…

Geef een reactie

