Dik

Ik ben dik, zo daar staat het. Ik ben niet mollig of stevig, ik ben dik. Of ik daar last van heb? Ja, het is een eeuwig strijd in mijn dagelijks leven. Ik bekijk mezelf in etalageruiten, loop tijdens het uitlaten van de hond mijn buik in te houden en vergelijk mezelf met vrouwen die dikker, even dik of slank zijn.
Waarom ik er dan niets aan doe? Dat is nou net die moeilijke vraag die ik mezelf dagelijks stel waarop ik al vele antwoorden heb geformuleerd.
– Het is goed zoals het is (leugen)
– Ik heb het al zo vaak geprobeerd en ik eindig altijd weer op het punt waar ik ben begonnen (waar)
– Het valt allemaal wel mee (leugen)
– Het kost me allemaal teveel moeite, laat het maar (waar)

Feit is in ieder geval dat ik volgends mijn moeder diabetes aan het ontwikkelen ben en dat er iets moet gebeuren. Ja ok er moet iets gebeuren…maar pas als de vakantie voorbij is…en zo zal dit logje nog wel een staartje krijgen.

Portret_mollige_vrouw_3

One comment

  1. Jacq. · augustus 14, 2009

    Ik ben dik, zo daar staat het. En vooral ook mooi en aantrekkelijk!!!!
    Niet vergeten he??
    X

Geef een reactie

