Regen

Het is een mooie zomer geweest, met prachtige zonnige dagen, heerlijk op een stoeltje voor de caravan terwijl de kinderen in badpak in de zandbak speelde of over de camping fietsten. Nu bekruipt me het het gevoel dat Gerard Cox bezong in het liedje: ‘Het is weer voorbij die mooie zomer’. Het regent, niet heel hard maar wel met een gestage regelmaat. Alles is nat, de caravans op ons veldje liggen er verlaten bij.

Een vreemd soort melancholie bekruipt mij, de zomer is weer voorbij terwijl ik rationeel weet dat het niet waar is. Vandaag is nat, morgen beter en daarna gaat de zomer weer verder waar hij gisteren is opgehouden. Niets om je zorgen over te maken dus.
Meanwhile zit ik met vier kinderen te schuilen in de caravan, twee van mezelf en twee van een werkend vriendinnetje. Ze hebben hier zaterdag ook gepeeld en toen heb ik ze eigenlijk de hele dag niet gezien.

Het zal wel weer opklaren zoals elke bui in het leven weer opklaart. Bijna elke bui…

Geef een reactie

