Vermoeidheid

De vermoeidheid slaat onverbiddelijk toe, na drie weken vakantie. Nou moet ik er wel eerlijkheidshalve bij melden dat vannacht geen geweldige nacht was.

Liam, een vriendje van Bente, sliep met Bente in de tent. Ze zijn vijf en zes, over tien jaar mogen ze het niet meer. Nu dus nog wel. Ik was bang voor urenlange keetpartijen maar na de lampionnenoptocht, en een waarschuwing van mij, lagen ze om kwart over tien in katzwijm.
Ik heb mijn boek uitgelezen (Over de Liefde van Doeschka Meijsing) en ben tegen half 12 ook het bed ingeschoven naast mijn dochter Mout.

Onweer Maar ja, je slaapt toch lichter, omdat ik niet weet of zo’n logee ’s nachts wel eens wakker wordt. En toen brak om kwart over een de hel los boven De Zeven Linden, een enorme onweersbui speelde zich vlak boven onze hoofden af en ik was wakker. Probeerde te horen of Bente en Liam huilend van angst in hun tent zaten, te bang om naar de caravan te lopen. Ik hoorde alleen de regen op de caravan die mij het horen deed vergaan…Wat nu? Ik de caravan uit, onder de luifel staan luisteren maar ik hoorde weinig. Het was toch niet mogelijk?? Ik dook onder het luifel uit en schoot de tent in, jawel, zowel Liam als Bente lagen prinsheerlijk te slapen…ver weg in dromenland, zich niet bewust van wat zich boven hun hoofden afspeelde…
Eenmaal terug in de caravan was ik zeiknat en wakker…een onrustige nacht volgde…

Geef een reactie

