Verliefd

’s Avonds voordat ik ga slapen ga ik altijd even langs de kamer van mijn dochters, en dan ga ik op de rand van het bed zitten. En kijk, kijk, kijk, ik aai, kus en kijk. Het gevoel wat ik dan ervaar is niet anders te omschrijven als verliefdheid. Verliefdheid hoort over te gaan, maar niet voor mijn kinderen.

Natuurlijk zijn er momenten dat ik het vergeet, als ze overdag het bloed onder mijn nagels vandaan halen of elkaar de haren uit het hoofd trekken, maar zo in bed, slapend, vredig en onwetend van het nu en de toekomst ben ik tot over mijn oren verliefd.

2 comments

  1. esther · mei 7, 2009

    Ja, zo gaat dat. Ze zijn zo heerlijk engelig als ze zo vredig liggen te slapen. Er valt altijd weer een stukje baby over de gezichtjes heen.

    Daar ’s avonds van te mogen genieten is een wonder.

    En gelukkig vergeten we de achter-behang-plak dagen sneller dan die mooie magische momenten…

  2. Ronald · mei 8, 2009

    Zoals ik eens ergens hoorde: van kinderen opvoeden is 80% niet leuk, maar de overgebleven 20% maakt alles goed!

Geef een reactie

