Martin Bril

Martin_bril_2Martin Bril is overleden, waar ik zo voor gevreesd heb is gebeurt. Ik ben verdrietig, ik kan me niet eens indenken wat dit betekent voor zijn vrouw en kinderen.

Ik was een beetje verliefd op Martin Bril, op zijn humor, op zijn ondeugendheid, op zijn ogen…

Hij zal de volkskrant niet meer mooier maken, hij zal DWDD niet meer opluisteren en hij zal geen prachtige boeken meer schrijven. Ik ga hem missen en ik denk velen met mij.

‘je mist altijd meer dan je meemaakt. helemaal niet erg.’  Ik ga hem heel erg missen en ik vind het heel erg…

8 comments

  1. mack · april 22, 2009

    Ja. Dit is triest. Je kon het ook zien aan hem, de laatste keer bij DWDD, dat het niet goed met hem ging.

  2. milou · april 22, 2009

    wauw, mooi geschreven..

  3. Jan Meng · april 23, 2009

    ’t zal veranderen zonder zijn bril op het leven, dank je Martin.

  4. Monique · april 23, 2009

    Ja, heel erg!

    Vanavond wordt heel de uitzending van DWDD aan hem gewijd. Ga zeker kijken. Met een traan en een lach.

  5. robert roodenburg · april 23, 2009

    Zo een man mens en schrijver had voor mij het eeuwige leven mogen en moeten hebben…
    Het is ongehoord en zeer verdrietig voor zo velen dat hij niet meer is.!
    Ik denk aan zijn vrouw en meisjes.
    Dag Martin.

    Robert

  6. Naomi Kennedie · april 23, 2009

    Wat een afschuwelijk bericht las ik gisteravond op teletekst.Amsterdam en de volkskrant zullen nooit meer hetzelfde zijn! Saai hoor en verdrietig om je flamboyante en nonchalante verschijning niet meer her en der op te zien duiken.Gelukkig heb je zoveel mooie verhalen achter gelaten.
    Veel sterkte voor de familie en het leuke kleine hondje wat zijn baasje ook wel erg zal missen op zijn zwerftochen door de stad.

    Dag Martin,veel tekort geleefd!!!

    Naomi.

  7. Sanne · april 24, 2009

    Mijn moeder was een groot fan van Martin Bril. Ze herkende soms stukjs van zijn verschijning van haar vader en ze vond zijn colums buitengewoon goed. Ze sprak laatst nog over hem met Pasen. Hoe vreselijk ze het vond dat hij zo ziek was en dat hij nog steeds zo prachtig schreef.
    Ik las het donderdagochtend in de krant en ik dacht aan zijn vrouw, kinderen, vrienden en fans die hem enorm moeten gaan missen. Ik vind de stukken die ik van Martin heb gelezen ook mooi. Gedetailleerd, maar toch eenvoudig.
    Ik wens zijn gezin heel veel sterkte.

  8. Ed · april 24, 2009

    Ik mocht ook graag zijn boekjes en stukjes lezen.
    Op mijn weblog heb ik een foto gezet in de sfeer van een stukje van Martin.

Geef een reactie

