Martin Bril

Ik ken hem niet, ik lees hem al jaren in de Volkskrant en zie hem in DWDD. Man met een soms scherpe pen, vaak grappig en, zoals ik dat dan noem, een mooie man.

Maar de mooie man is ziek, in de volkskrant werd hij een tijd vervangen door Ronald Giphart, leuk maar toch geen Bril…en zijn lange afwezigheid baarde mij zorgen…ik ken de man niet…maar ik maakte mij zorgen.

Na een tijd zag ik hem weer bij DWDD, mager, grijs maar aan zijn ogen was niets verandert, glimmend onder zijn wenkbrauwen vandaan. Hij schrijf alweer een tijd in de volkskrant op zijn eigen vertrouwde plek, dat stuk van de krant dat ik elke ochtend als eerste opensla. Hij schrijf over van alles en af en toe komt zijn ziekte voorbij, het alom gevreesde KANKER…

Hij schrijft er eerlijk over, zonder angst of sentiment met een vleugje humor, en hij raakt mij diep. Ik wordt opeens niet alleen een lezer, maar een voyeur in zijn zieke leven. Ik voel me betrokken en blijf me zorgen maken…

"Er zijn vele onderzoeken gedaan. Het kan werken, het kan niet werken. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Of het bij oude dames met borstkanker beter werkt dan bij jongemannen met slokdarmkanker is niet bekend. Als het bij mij werkt, zou bij wijze van spreken wereldwijd de statistiek er anders uit komen te zien. Danben ik een plus in een zee van minnen. Toch mag niemand daar hoop uit putten, of laat ik het zo zeggen: gefundeerde hoop. Alle andere hoop doet ook leven" (Marin Bril)

One comment

  1. Herrad · maart 29, 2009

    Hi,

    Heb net je blog via MSWeb gevonden ga vaker langs komen.
    Liefs,
    Herrad

Geef een reactie

