geef mij maar rust

Soms is het leven ingewikkeld, soms is je eigen leven ingewikkeld, soms is het leven van de mensen om je heen heel erg ingewikkeld, soms maken de mensen het elkaar zo ingewikkeld, soms maken we het voor onszelf ingewikkeld.

Waarom heb ik niet de rust om tevreden te zijn met wat ik heb, mijn huis, mijn gezin, de plek waar ik woon…Natuurlijk ben ik heel erg blij met mijn meiden en met mijn lieve echtgenoot, maar een dakkapel maakt het huis nog mooier, een ander land om te wonen zou ook wel heel erg gaaf zijn. Een studie, een andere fiets, een derde kind, enz., enz., enz.

KrokusNatuurlijk moet je een doel hebben om naar toe te werken, als er helemaal niets gebeurt kan je van  stilstand spreken toch? Maar op deze mooie lentedag, waar de krokusjes fier hun kopjes boven de grond steken, de vogels kwinkeleren, mijn dochter de konijnenhokken bij de kinderboerderij schoonmaakt en ik alleen mijn spijkerjackie nodig heb als ik naar buiten ga, wil ik genieten van wat ik heb en wie ik heb en de rest…de rest zal komen zoals het komt….

One comment

  1. Marieke · maart 15, 2009

    Het mooie (en wrange) is dat het leven je steeds weer met je neus op de feiten drukt, en even laat stilstaan bij wat je wél hebt.

    En wat we niet hebben? Ach… soms is naar iets verlangen mooier dan het uiteindelijk hebben. Als we niets meer hebben om van te dromen staan we stil.
    (Daarom hoef ik ook geen 12 miljoen… 1 is genoeg 😉

Geef een reactie

