Experiment Twitter

Als er iets een hype is op internet ben ik altijd graag iemand die dat dan gaan uitproberen. Uitvinden wat de lol is van een medium, apparaat of boek.

Zo zijn we in het bezit van een Philips Wake Up light, die me elke ochtend irritant wekt met een bak licht in mijn gezicht. We hebben de Wii en de Wii fit, die beide erg goed bevallen. Deze weblog is ontstaan uit nieuwsgeirigheid naar wat het betekent om regelmatig te schijven, of mensen dat dan gaan lezen en waar de grens van privacy ligt.

De nieuwe hype die ik heb waargenomen is  Twitter en ook dat ben ik gaan doen. Ik vind het wel het toppunt van onzinnig tijdverdrijf, meerdere keren per dag een vreemden laten weten wat je aan het doen bent, 20 jaar geleden zouden ze ons volledig als achterlijk hebben versleten.

Maar ja, vanmorgen wist ik om 11:00 al dat er een vliegtuigramp had plaatsgevonden nabij Schiphol. Twitter als supersnelle nieuwsverspreider. Ook de noodlanding van een vliegtuig in de Hudson was heel erg snel op Twitter gemeld. Heeft dat uiteindelijk een echt nuttige functie, nee, maar het is wel leuk om snel op de hoogte te zijn van wat er in de wereld plaatsvind…en verder is het leuk tijdverdrijf en is het ook nog buitengewoon onschuldig en dat in tijden van www.geenstijl en www.vkmag.nl , is dat heel erg fijn, misschien wel onmisbaar.

5 comments

  1. esther · februari 26, 2009

    Ik vind het lollig. Gaat dan wel weer ten koste van het loggen. En zou er een app zijn die twitter in web-log kan plaatsen?

  2. esther · februari 26, 2009

    ..of sla ik nu door? 🙂

  3. Evelien · februari 26, 2009

    Ik weet wel dat je op je web-log je twitters kan laten zien, dat heeft http://www.2525.com, maar hoe?? Al sje het weet moet je het even laten weten…

  4. Dragos · maart 11, 2009

    Kun je doen via :

    http://twitter.com/badges

    greetZ,
    Dragos

  5. Evelien · maart 11, 2009

    Volgends mij kan dat op http://www.web-log.nl niet, ik had op twitter al uitgevonden hoe je hem moest plaatsen maar op web-log kan ik geen plek vinden om hem te plaatsen.

Geef een reactie

