Verrassing

Ik kreeg net de nieuwe CD van Veldhuis en Kemper, ‘We moeten praten’. Ik heb ze al cabaret duo altijd wel leuk gevonden, maar hun liedjes hoorde in die shows. Los vond ik ze niet leuk omdat het liedje mooi leek, maar grappig was bedoeld. Ik ben ouderwets, als het mooi lijkt moet het mooi wezen, als het grappig lijkt moet het grappig wezen.

Maar de nieuwe CD wemelt van prachtige, mooie, eerlijke liedjes. Teksten als:

En als het  niet meer gaat

Nu of nooit of vroeg of laat

Als je het niet meer ziet

Spaar  me dan niet

En als het niet meer voelt

zoals het eigenijk is bedoeld

Als je ’t achterliet

Spaar me dan niet

Hou je niet in voor mij

En gooi het er maar uit

’t Gaat niet vanzelf voorbij

Dus zeg het me ronduit

De lieve vrede is een hel

Als het nu niet komt dan later wel

’t Is een zinloos overbodig spel

Dus zeg ’t wel

Geef een reactie

