Dansen

Mijn echtgenoot en ik zoeken manieren om leuke dingen met elkaar te doen, dingen die niet met werk, kinderen, familie, vrienden of ziek zijn te maken hebben. Sinds twee weken zitten we dus op stijldansen. R. heeft vroeger wel gedanst, ik niet. Onze openingsdans voor ons huwelijk hebben we erin geramd destijds, maar ja, ook dat is alweer zeven jaar geleden.

We hebben ons dus opgegeven voor een heel dansseizoen en ik moet toegeven, het is heel erg leuk. Niet alleen het dansen is leuk, het is ook erg leuk om met z’n tweeen wat te doen. En last but not least is het heerlijk om naar andere paren te kijken. Ze zijn er in vele soorten, hij met veel danservaring en zij wat timide, hij met een klompvoet en zij een hork, hij stijf en onwennig en zij met te weinig geduld. hij met veel swung en zij ernstig verliefd en dan het stel wat elkaar in elke beweging aanvoelt en de dansvloer over zweeft en wij daartussen, geen enorme talenten maar zeker ritmegevoel en feeling voor de stapjes. Ik geniet van elke minuut…

Danspaar1

Geef een reactie

