Helder

Mijn therapeut heeft het altijd over helder zijn. Dat je helder moet zijn naar de mensen om je heen en naar jezelf. Maar dat is allerjezus moeilijk… hoe weet je wat je nou echt wilt?

Ik kan uren doorbrengen met nadenken wat ik wil, qua werk, woonplek, kinderen, man enz. Meestal is dat zeer hypothetisch en fantasierijk, maar soms wordt je door omstandigheden gedwongen na te denken over het wat en hoe in je leven en probeer dan nog maar eens helder te zijn. Ik kan het ene moment overtuigt zijn van het een terwijl ik het volgende moment niet weet hoe snel ik het tegenovergestelde in praktijk moet brengen. Helder, ik vind het een moeilijke opgave.

Gelukkig is daar die therapeut, hoewel nu op vakantie, die mij kan helpen een helder beeld te krijgen van mijn toekomstige beslissingen…het enige waar ik me dan wel eens zorgen over maak is hoezeer je als verwarde geest gestuurd kan worden in een richting of dat wat mijn therapeut helder krijgt ook echt mijn eigen keuzes zijn. Gelukkig vertrouw ik haar…

One comment

  1. babs · juli 5, 2008

    jeetje lieverd wat een hoop belemmerende gedachten heb jij?! Je weet in elk geval wat je NIET wilt toch? Dat is een goed uitgangspunt volgens mij……..
    Kussie

Geef een reactie

