New York

Trouwe lezers zullen misschien denken: "Nee he,  niet weer over die stad!". Maar waarschijnlijk ga ik er in mijn loggende carriere nog vele woorden aan kwijt maken.

Central_parkIk heb iets met die stad, een gevoel van thuiskomen overvalt me als ik over de rokende stoepen loop, tussen de bouwputten door, hoofd in mijn nek kijkend naar de wolkenkrabbers. Een rust overvalt me als ik languit in het gras  van central park lig en de stadse drukte aan je voorbijgaat als een oase in de hectiek. Mijn oom en tante zorgen daar altijd voor een thuis ver weg van huis en ik ben dan ook echt thuis.

Heel graag willen we volgend jaar deze mijn vertrouwde stad aan de kinderen laten zien. Er is namelijk geen stad leuker voor kinderen van deze…vele tentoonstellingen, boortritjes en enorme torens om beklommen te worden. Een park om in te rennen, varen en paardrijden. Waarschijnlijk gaan we dus in de meivakantie met z’n vieren naar New York, naar huis…

One comment

  1. babs · juli 4, 2008

    ik ben ook zo dol op New York…sowieso kom ik altijd thuis in Amerika….misschien niet raar als je opgegroeid bent in de the Carribean….ouders had die ook over de hele wereld hebben gewoond en kinderen hebben opgevoed….Indonesie, Australie, Antillen etc etc.
    Leuk dat jij het gevoel van thuiskomen hebt met the big apple…..daar hoort natuurlijk dat prachtige appelvormige figuur ook bij…..je schrijft prettig!!!

Geef een reactie

