Zon

De zon schijnt, de kinderen spelen buiten in het badje. De laatste weken van het schooljaar zijn aangebroken, een aaneenschakeling van festiviteiten en vrije dagen breekt aan.

Ik zit buiten in de zon, geniet van de onbezorgheid van de zomer. Toch, zo af en toe, bekruipt me een onrust, alsof het een stilte voor de storm is. Mijn lijf werkt nog steeds mee, maar voor hoe lang nog? 13 maanden geleden heb ik voor het laatst in het ziekenhuis gelegen, mijn record staat op 14 maanden.

En dan zijn dit de momenten dat het moeilijk word, moeilijk om mijn ziekte lijf te negeren, wat me de andere maanden redelijk goed af gaat. Nu denk ik bij elke slapende voet, bij elke tintelende hand of vreemde warmte in mijn rug, zie je wel, daar gaat we weer…

One comment

  1. petra · juni 3, 2008

    Records zijn er om verbroken te worden, toch? Dus genietend van de zomer werken aan een nieuw record!

Geef een reactie

