Hersenpan

Ken je de uitspraak: "The mind is playing tricks on you"? Iedereen kent hier wel voorbeelden van: De vakantie die zo geweldig was, maar als je naar de foto’s kijkt lijkt het toch wel erg nat. Dat je zeker weet de je een lelijke, dikke tiener was, maar als je naar de foto’s kijkt denkt je: toch wel een lekker wijf.

Zo kan je blijkbaar in je hoofd alles vervormen naar je eigen werkelijkheid. En wat neem je dan aan als waar. Je eigen waarheid is niet zo betrouwbaar. Toch baseer je alles op die eigen waarheid, waar moet je anders op varen?

Het is een duivels dillema, is wat ik weet, denk en voel waar? Overdrijf ik, stel ik me aan, of geef ik sommige dingen juist minder gewicht dan ze waard zijn?

Misschien moet je gewoon soms je ogen dicht doen en springen, minder nadenken en minder twijfelen…maar ja, dan moet je ook nog kiezen welke kant van de berg je afspringt.

One comment

  1. Jacq · mei 30, 2008

    Top! 🙂

Geef een reactie

