Rijksmuseum

Twee lange weken vakantie voor de boeg. Ik ken mensen die juichen, lekker twee weken de kinderen om ons heen, lekker uitslapen en uitrusten. Ik hou zielsveel van mijn kinderen maar dat denk ik allemaal niet. Ik denk, man, twee weken de kinderen entertainen, en na een paar dagen denk ik: Wat moet ik nu weer verzinnen.

Nou heb ik sinds kort een museumjaarkaart en krijg ik daar ook een krantje magazine van, en daarin stond informatie over het rijksmuseum. Zij hebben een kindertour en meestal betekent dat dat kinderen vanaf een jaar of negen welkom zijn. Nu niet, het rijksmuseum heeft een audiotour voor kleuters vanaf 4. Onze vrienden van Sesamstraat leiden je door het museum.

Ik ben dus vanmiddag met de trein en de tram (voor kinderen al een uitje apart) naar Amsterdam gegaan en we hebben ons begeven tussen de Amerikanen en de Japaners, terwijl meneer Aart, Ienie Mienie, Tommie, Pino en Purk ons in drie kwartier een paar mooie stukken van het Rijks lieten zien. Het was geweldig, ze vonden het leuk, interessant en grappig en net niet te lang.

Ik heb ook genoten van die twee kleine meisjes die serieus tussen al die grote mensen naar de Nachtwacht stonden te kijken, en waarschijnlijk meer zagen dan al die volwassenen met z’n allen.

Geef een reactie

