Ondankbaar

Is het je wel eens opgevallen hoe ontzettend ondankbaar het is om voor kinderen te koken? Als je voor vrienden kookt of voor je partner krijg je nog wel eens compliment, maar voor je kinderen…echt niet.

De eerste vraag is deze: Wat eten we vanvond? En als het antwoord niet is: Pasta, dan is het al niet goed. En ik wil natuurlijk mijn kinderen gezond te eten geven met genoeg vitaminen en als ik alleen maar pasta ham en kaas zou maken ben ik al snel een slechte  moeder.

Dus ik maak kippensoep, niet uit een pakje maar helemaal zelf met lekker veel soepgroenten…niet lekker, alleen het brood wordt opgegeten. Dus ik maak jachtschotel met hete bliksem (aardappelpuree met appeltjes), wel aardig, maar ook niet echt een leeg bord.

Ik heb begrepen dat als je kinderen laat helpen met koken dat ze dan wel beter eten, moet ik dan die rust in mijn keuken laten varen, de kinderen achter KRO’s kindertijd vandaan plukken en samen de keuken in?? Ik wil het wel proberen, maar daar heb je waarschijnlijk geduld voor nodig…

One comment

  1. petra · april 10, 2008

    Niet alleen kinderen hoor! Mijn vent staat ook niet te juichen als ik over, lekker gezond, aardappels-groente en vlees begin… Gewoon tegen jezelf zeggen dat je weer heerlijk gekookt hebt! X

Geef een reactie

