Mattheus Passie

Gisteren ben ik met mijn moeder naar de Mattheus Passie in de hertaling van Jan Rot geweest en het was zo prachtig. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik de muziek helemaal hoorde en ik heb me geen moment verveeld.

Het is ook zo’n mooie vertaling, in het nederlands komt de tekst ook zo dichtbij. De lijdensweg van Jezus en het verraad door zijn vrienden zijn heel dichtbij en wreed als het in de taal van Jan Rot is.

We hebben geluisterd en waren ontroerd zeker ook omdat mijn oma haar eigen lijdensweg moet doorgaan op weg naar haar verlosser. Ik hoop dat haar lijdensweg binnenkort over zal zijn en zij zal vinden wat ze verwacht.

Geef een reactie

