Doop van mijn nichtje

Doop_nienke_1

Ik ben niet de enige die zich in ons gezin met het geloof bezig houdt, en die zich, als verlengde daarvan, keert naar de protestante club.

Mijn nichtje Nienke wordt aankomende zondag gedoopt en ik mag haar naar het doopvont dragen. Ik wordt haar Meter, hoewel dat nou weer niet bestaat in de protestante traditie, maar sommige dingen uit het Katholisme moet je dan wel weer in ere houden.

Mijn zus Marieke heeft uiteindelijk toch ook gekozen voor een leven waarin het geloof een plek heeft en dat vind ik fijn, nu ben ik niet enige vreemde eend in de bijt. Het is ook prettig om over dat soort dingen te praten en om dat gevoel te delen.

En voor mijn nichtje hoop ik een goede Meter te zijn en klaar te staan op momenten dat ze iemand anders nodig heeft dan haar vader en moeder. Dus Nienke…je weet me te vinden!!

Geef een reactie

