Concertgebouw

Concertgebouw_1 Voordat ik kinderen kreeg had ik me al voorgenomen om met mijn kinderen veel culturele dingen te doen, naar toneel, naar concerten en naar musea.

Ik doe aardig mijn best en ze vinden het ook echt leuk, alhoewel ze nog wel wat groter moeten worden voor het echte werk. Naar de toneelstukken voor grotere kinderen, waar er nu eenmaal veel meer van zijn, neem ik de kinderen van vrienden.

En in dit kader zullen mijn kinderen voor het eerst het concertgebouw betreden, iets wat ik pas op mijn tiende deed en Ronald pas op zijn eenentwintigste zullen mijn kinderen doen op hun vierde en vijfde. We gaan morgen naar het Kleuter Sinfonietta:

Wat gaat er gebeuren
Tijdens KleuterSinfonietta maken de kinderen op speelse wijze kennis met vier musici van Amsterdam Sinfonietta, hun instrumenten en hun muziek. Viool, altviool en cello vertellen samen een muzikaal verhaal waarin veel te ontdekken is: Haren en Snaren komen tot klinken, er wordt getrokken, geplukt, getokkeld en gestreken, geharst en gekamd. Maar waar is die oude Meester Stradivarius toch steeds naar op zoek…? De kleuters kunnen vragen, zingen, bewegen, zelfs "componeren", maar vooral luisteren naar de prachtige strijkersmuziek van Amsterdam Sinfonietta, die als rode draad door het programma loopt

Geef een reactie

